eemelieeandersson

Alla inlägg under februari 2010

Av emelie andersson - 20 februari 2010 19:55

     


Heejj.. jag är sämst på att blogga för jag har aldrig tid men nu är det ju sportlov så nu ska jag försöka skriva lite varje dag och vara lite duktig!

Mitt liv går inte så bra just nu och Vädret kan ju dra till afrika eller nåe för nu är jag trött på det! jag vill ha sommar!! I dag har jag inte gjort någonting faktiskt mer än stallet men jag kunde ju inte rida för det har ju varit snöstorm hela dagen!! Men i morron blire i alla fall anna träning om det inte hinner bli ändrat.

Hoppas det inte är snöstorm i morronbitti när vi ska åka för då blir läbbigt!

Men Prillis och jag behöver verkligen träning nu så vi kommer igång nån gång. Jag red lite dressyr i går på banan och prillan var väldigt pigg. Efter första galoppen tyckte hon vi skulle galoppera hela tiden. Hon stod och galoppera på stället men hon lugna ner sig lite sen och var super duktig och fin. Galoppen går faktiskt super bra nu. Nu har hon en sansad galopp och inte bara rejsar.

Aja nu ska jag kolla på melodifestivalen och sen den nya beck

som vi fick låna från våran special uthyrare i Högåsen. :)

Och i morron blire bilder från träningen,

det kan ju vara roligt med lite nya bilder ;P


Haregött  


Av emelie andersson - 2 februari 2010 23:19


Det är sjukt mkt snö ute och mer ska det komma i morgon   . :o

Jag hatar snö!! jag vill ha sommar! jag längtar sjukt mkt!


Skolan i dag först, den söögg men det var ju inget ovanligt. På idrotten hade vi peter istället för elin, och det var en riktig rolig lektion tycker jag ! :)

Vi fick sluta 10.20 i dag om min pappa skulle inte komma förns 20 i och eftersom han aldrig har sin mobil med sig så gick jag hem, vilket jag kanske inte skulle ha gjort. Först så lura angelica ut mig i värsta snön det första hon gör, den gick till midjan nästan :oo hehe och sen så var det ju svinhalt så jag var nära på att dra mej flera gånger. Det är rätt bra att ha tygskor mitt i vintern, det kan jag tipsa er. :e När jag kom hem så fick jag skjuss upp till stallet. Jag tog in prillis direkt och började pyssla med henne sen red jag ut barbacka, det var en helmysig ridtur!

vi körde rätt mkt galopp och det gick super men hon knövla lite i högergaloppen eller hon vill inte ta den så lätt, vet inte varför för hon tar den ju efter en stund och då är det inga som helst problem. :o min häst är ju lite finurlig. eller vad det heter :E  

Men min häst var i alla fall jätteduktig och underbar i dag, fast det brukar hon ju oftast vara. ^^   När vi kom tillbaka till stallet igen så blev det mysborstning.      

Sen efter stallet så blev det hem och käka och sen duscha och sen titta tobbe förbi han skulle hämta kläder till edda som mamma hade köpt.   

Och sen var det ju final på paradise hotel.

Och nu sitter jag här och ska gå och dejta kudden snart.

vi är ju lediga i morron för vi har studiedag, värsta gött.

Men i morronbitti blire upp och släppa ut hästar

och får se om jag rider då direkt oxå bara det inte blir snöstorm som

jag har hört att det skulle bli ;s.


Ha det gött!!


bort med vinter, hit med sommaren   


Av emelie andersson - 1 februari 2010 21:53

Heejj..

jag känner att jag inte är så bra på det här bloggandet, det blir inte så mkt inlägg, men jag har inte tid men nu ska jag skriva lite i alla fall. 

i dag var det måndag igen då. usch. men den här veckan kommer nog att gå fort eftersom vi är lediga på onsdag.    

I dag var det i alla fall skola först. den var väl okej, men det var inte en sån jättebra måndag., fast finns det bra måndagar?  Jag slutade lite tidagare i dag för jag skulle till käken i örebro. :e. Jag åkte först te stallet efter skolan, där fixade jag och borsta prillis. Idag var det en sån här dag som man inte kan sluta borsta henne, hon var bara för mysig! älskar dig underbara ponnii  .

Mamma hjälpte mig i stallet idag eftersom vi skulle vara i örebro klockan 5 och hon vet ju att jag inte brukar vara den snabbaste. jag blev i alla fall klar i stallet och kunde slita mig från prillis och hon blev väldigt gald att hon fick gå in och äta sin mat direkt i dag i stället för att gå ut och rida i snövädret. Seriöst jag hatar snö/vinter/februari!! jag vill ha sommar!! vi kom i alla fall i tid till örebro& och det gick riktigt snabbt i dag. Mina käkmuskler är överansträngda och det är därför dom hakar ibland och jag måste dit nu typ en gång i månaden och se om det blir nåe bättre, jobbigt!. Men efter vi hade varit där så åkte vi till lite affärer och jag köpte en ny parfym och ett par nya skor. hitta ett skit fint par men det fanns inte i min storlek,  ^^ sen efter alla affärer åkte vi te Ikea och käka och jag älskar den maten, det var super gott! (y   

Efter Ikea åkte vi hem och så kollade jag på familjen anorlunda

och nu sitter jag här och jag ska sova nu snart tror jag, är as trött.

Nu känner jag att jag måste sluta skriva för det börjar bli rätt onöditext. ^^


Ha det gött! ;*




Presentation


här kan ni läsa om mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards