eemelieeandersson

Alla inlägg under oktober 2010

Av emelie andersson - 31 oktober 2010 23:45

Idag gör det faktiskt inget att det är söndag. Det ska bli jävligt gött med lov!

Idag så hängde jag med familjen till stugan, vi ska få nya grannar. ;s.

Hoppas dom inte har något emot oljud och hästlukt. ^^

Dagens höjdpunkt är ridpassen.

Idag träna jag dressyr för bästa lotta på Sälma. Fy faaan va duktig sälma är.

Det går inte att beskriva känslan. Hon är helt otrolig! Jag skulle kunna skriva hur mkt som helst om det här passet. Och jag har världens bästa coach!! 

Sen red jag och prillan ut i mörkret, det var riktigt mysiit. Hon var pigg och glad och mkt arbtesvillig, jag tror hon gillar att rida i mörker! :D

nog för idag.


  

Älskar er så himla mkt, och det kommer jag alltid att göra! Ni betyder mest!Y 

 

snart äre vinter och jag hatar vinter!!

 

PussHeej

Av emelie andersson - 30 oktober 2010 23:25

  

Finns inga ord för hur mycket du betyder!Y

Av emelie andersson - 29 oktober 2010 02:30

Heej. idag så fick vi sluta 35 minuter tidigare för läraren orka inte med oss typ. alltså slutade vi 12.45 ;)

Så jag låg dyng bra till i  tidsplaneringen, tänkte att jag kunde bli klar i tid idag eftersom vi skulle åka till örebro och shoppa när jag var klar i stallet.

Jag åkte i alla fall upp till stallet direkt efter skolan. Skulle börja med Sälma idag så jag gick ut och hämta henne i hagen. Sen när jag börjar närma mig stallet så hör jag något ljud men jag fatta inte först sen ser jag världens fontän i dörröppningen, så fort tillbaka till hagen med sälma som inte fatta nånting och in och bada i vattnet och försökte få stopp på vattnet. Fyy faan vilken panik jag fick, man kan säga att jag har badat i stallet idag, tog och skopa vatten i en kvart 20 minuter innan mamma och pappa kom, haha pappa hade tagit på sig stora galosher, men så jävla blött kanske det inte va, men det var mer innan dom kom kan jag lova. usch och sen inte nog med det så ska mamma gå in och hämta några handukar i täckesrummet och då sitter det 6 möss i min genomskinliga låda med fin täcken och kolla på mamma så hon får damp och börjar skrika, då blev  det mus jakt, men två smet. Efter allt det här så hämtade jag sälma igen på ett nytt försök och nu var klockan alltså halv 3 och halv 4 skulle jag vara dushad och klar. Sälma och jag tog i alla fall en lång högåsrunda. Hon var super pigg. Men mot mitten/slutet så tagga hon ner ett kilo och lyssna super bra och då var hon ju hur lelös som helst!

Prillan fick stå idag för jag insåg att jag inte hann rida henne idag som planerat men hon blev lika gald för det när hon bara fick en mys stund och sen gå in och käka dierkt. Men i morgon blire massa mys och en lång ridtur, funderar på Finnebäck. hehe men vi kom i alla fall iväg till örebro tillslut, 17.00 gick bilen ochd det blev ju lite senare än vad vi hade tänkt oss men men. ^^ 

Jag hitta i alla fall en jacka, en mössa, ett par skor och ett par jeans leggins.

Riktigt nöjd faktiskt. ;) Sen blev det mc och idol. Men jag trodde dom skämta när dom sa att Daniel åkte ut, först Lina och sen han. Vad är det här? :O men men.

Efter det gick jag ner till kryckan och det är alltid lika roligt som vanligt.

Jag förstår i alla fall varför jag gick hos bulldog i lågstadiet. hahah.

Men nu har jag skrivit nog och grattis till alla som har orkat läsa.

OCh en sak till äntligen är det LOOOOOOOV !!   



Nattii, puss


Av emelie andersson - 25 oktober 2010 19:19

Heejj så var det måndag igen, den har sögit hårt. Har pluggat precis hela dagen förutom när jag var till stallet i morse.  så det finns inte så mkt att berätta om den här dagen.  

Har ju inte bloggat nåe i helgen men jag har inte haft tid, det har varit en bra helg! Och Black Pride och Super Sälma  har varit riktigt duktiga! I lördags fick båda gå ett dressyrpass och jag kan bara beskriva hästarna med ett ord: underbara! <3 Dom fick kämpa riktigt hårt och dom var super duktiga! Dom gick så jävla bra!! jag har typ varit i stallet hela helgen och i  lördags var tobbe, edit och janne här och käka.  Nu orkar jag inte skriva mer för nu måste jag plugga lite matte och sen så ska jag spela pingis med min bror. Och nu är det bara 4 dagar kvar i skolan innan det blir lov, faann va gött det ska bli! älskar lov (K)


  


Heejdåå

Av emelie andersson - 22 oktober 2010 23:10

Började med att jag fick vara akut barnvakt åt söt ungen Edit idag efter skolan. Och senare åkte jag till stallet. Jag red ut på Sälma och prillan tömkörde jag. Båda hästarna gick så himla bra idag. Sälma var pigg som vanligt men ändå i min värld och inte i hennes egen. Hon var verkligen underbar! Prillan var super pigg idag, tömkörde i ungefär 30-35 minuter och hon hade högsta tempot hela passet. Och även jag hade högsta tempot, hehe. Bra motion för mig! ^^ Det var bara i slutet som prillan kom på att det var några snöfläckar som var läskiga och dom kunde man inte gå på tyckte hon, men jag fattar inte varför hon inte kom på det tidigare. ^^, Prillan&sälma var i alla fall super mega duktiga idag!   

Dagens rädslor; snöfläckar och isfläckar.

Nu orkar jag inte skriva mer om min dag.

Men det är jävligt gött med helg i alla fall det kan jag säga!!! :D


  

Undra vad dom letar efter?.. tror det kallas godis.   


   

Goare unge får man leta efter!                    


Nu ska jag checka tv och sen sova.

ville ju inte att Linda skulle åka ur Idol idag!  

aja

pussheej

Av emelie andersson - 21 oktober 2010 21:38

Min dag:


Dagen började med skolan, jag var helt död i morse när jag vaknade och i morgon kommer jag nog vara bregravd men i morgon är det ju fredag så det gör inte så mkt! :D Älskar fredagar!, i alla fall efter klockan 13.20 :D

I dag åkte jag hem på lunchen eller jag åkte till stallet, gav hästarna lunch och mockade åt Sälma. Sen fort tillbaka till skolan igen och hade de sista två lektionerna. Slutade 14.15 i stället för 16.15 och 15.40 var jag i stallet. Klockan 14.50 hade jag mockat klart åt prillan. Har kört räcer med skottkärran idag och idag har jag känt jag mig rätt snabb. Sen tog jag in prillan och fixa henne och vi red en mitt i mellan högåsrunda, barbacka. Hon gick jättebra! Hon var helt lelös från början och hon var pigg. Börjar fundera på att rida dressyr två dar i rad för hon är helt lösgjord, mm dagen efter att jag har ridit dressyr, men så taskig kan jag ju inte vara. Hon var i alla fall super mys.!

Efter prillan fixa jag Sälma, vi tog också en mitt i mellan högåsrunda.  måste hitta lite nya vägar känner jag. Men sälma var också mkt duktig. Men hon blev rädd för några ispölar och människor som bytte däck på en bil så hon kände att hon bara ville vända och skita i allt,  men det gick fort att få ur henne. och det där var i början av ridturen. Efter det var hon också super duktig och helt lösgjord, men en aning pigg fast det var ju ingen nyhet. ;)

En sak till är att jag hatar att alla vägar ska vara så hårda just nu. "/

Hästarna var i alla fall super duktiga idag!

Åkte från stallet vid 18.45 ;)


  

 repris bild och Black Pride och Super Sälma är bäst! 


Efter stallet har jag bara käkat och kollat robinson och nu måste jag försöka skriva lite arbeta(som vanligt) och sen ska jag hoppa i duschen och sen ska jag sova.  


hihihi i morgon är det fredag. :D

 

Gonatt :D:D



Av emelie andersson - 20 oktober 2010 22:58

Heej.

Idag har det varit en riktigt seg dag i skolan, det är alla onsdagar men ändå. Men den var ändå helt okej. Har typ kollat redovisningar hela em, jenny var så duktig så. :) Efter skolan så åkte jag direkt hem och fort upp till stallet. Har nog aldrig varit så snabb till stallet. sluta 20 i 4 och var i stallet 5 i 4, det är rätt bra gjort av mig. ^^ Idag träna jag dressyr för bästa Lotta, och hon hade redan mockat och spolat prillis åt mig när jag kom, hon är för snäll!

Dressyrpasset gick både bra och mindre bra. Hon kändes rätt pigg till en början men när man kommer till högervarvet och kräver lite av henne så är det som hon bara inte vill, hon bara lägger av. Hon måste sitta fast eller något i högersidan. Men i vänster varv är hon så jävla underbar. Sidorna är ungefär som natt och dag. :o Hon känns i alla fall super fin i vänster och vänstergaloppen är oxå super fin nu! Om jag bara får ordning på hennes högersida så kan det inte bli bättre. Snyggaste hästen in tha world.

älskar dig min underbaraste Black Pride <3

 

Efter jag hade ridit dressyr på Prillan så red jag dressyr på Sälma.

Hon var ju då tvärs emot prillan, hur pigg som helst.

Känner samma sak här, passet gick sådär. Sälma var dunder pigg och det blev bara mörkare och mörkare, och det blåste kallt. Men dom stunderna jag kunde rida så gick sälma super fint som vanligt. Har aldrig träffat någon häst som bara blir piggare piggare ju längre man rider och så blir hon helt lelös. underbar känsla och underbar häst! puss på bästa Super Sälma

 

Men ingen av ridturerna gick ju jättekast men det har gått bättre, men det kan ju inte gå bra jämt. Men en sak är säkert. Prillan och Sälma kommer alltid att vara bäst!

 

Och jag Gillar inte att det ska vara så kallt ute! :(  

Nu är klockan mkt igen och jag har inte ens börjat att plugga, hur bra är jag på en skala 1 till 10? :o  Tror faktiskt att jag skiter i pluggandet idag igen, orkar inte! ne usch vad dålig jag känner mig nu. Så nu går jag och lägger mig.   

 

  

dom absolut bästa.Y

 

Puss och Gonatt

 

 

Av emelie andersson - 19 oktober 2010 22:28

Dagen idag har väl varit helt okej. Skolan var väl som vanligt. Vi har 3 arbeten, en hemtenta, svensk uppgift och sen matteprov nästa onsdag, gud vad jag älskar skolan. Barn&fritid en slapp linje a jo visst. Det är faan som jag säger

barn utan fritid. Nu ska jag sluta åå klaga. Har inte gjort så mkt mer än skolan idag eller stallet förstås. Jag och Prillan red ut med Anna och Lisa idag, och det blev en riktig flum ridtur men kul hade vi, prillan var super mys! Pigg och nice var hon. Jag ser fram emot morgondagens dressyrträning, jag hoppas på en lika pigg ponny då. :) Nu på kvällen så har jag bara försökt att skriva lite arbete, men det gick väl sådär, datorn drar mer kan jag säga. hehe, men lite fick jag gjort i alla fall. ;)

Nu ska jag sova.


GONATT!! :D:D

Ovido - Quiz & Flashcards