eemelieeandersson

Alla inlägg under januari 2011

Av emelie andersson - 29 januari 2011 17:00

Jag står i världens bästa stall som ägs av världens underbaraste människor!

Nu har kaninerna fått flyttat till stallet, så nu bor de i boxen bredvid Prillan. Nu har dom mkt utrymme att röra sig på, rena lyxen!!! Det syns verkligen på dom att dom gillar sitt nya hem! Nu har jag alla djuren samlade på samma ställe! (Y) 

  





Av emelie andersson - 29 januari 2011 00:51

Tjaabaa.

Blir bara ett kort inlägg idag, för jag är ap trött. Men jag vet inte hur jag ska få plats i min säng inatt för lilla söta kusinen mickis som är 4 år ligger där och sover, och jag förstår inte hur en så liten unge kan ta upp en så stor plats, hehe.

Men i alla fall.

Prillan och jag tog en lång runda idag, och hon kändes riktigt fin.

Fast ibland glömmer hon bort att man kan göra två saker samtidigt som att titta på saker och gå samtidigt. Fast hon kändes i alla fall riktigt pigg och fin, och jag är riktigt nöjd med galoppen, och sörre delen av traven, hon var mjuk och bärde sig riktigt bra! Sälma fick sig en mys borst stund, tror hon blev lite förvånad när hon fick gå in i boxen sen i stället för att ta en ridtur, hehe för söta pollar! Bästa lotta hade fixat allt år mig idag. 

Förövrigt har det varit en lugn fredag med mkt fredagsmys, mkt godis!!

Nu ska jag sova, nattii alla söta!


sup å svälj, trevlig helg!

 

  



/ Emmeliee



(K)

Av emelie andersson - 27 januari 2011 23:45

Som sagt hästarna var underbart duktiga idag! Älskar såna här dagar när det går bra! Dom är mitt allt! Puss pårom!! Får bli några bilder jag hittade också. :)


 


  


   



Utan er skulle jag inte klara mig!

Black Pride&Super Sälma Y

 

Nu måste jag verkligen sova, Gonatt

Av emelie andersson - 27 januari 2011 22:45

Dagen har rullat på bra. Jag försov mig, men kom i tid i alla fall. Knallade till Trollet 1 minut i 8 eftersom jag börja 8.  Gillar att det är så nära! ;)

Vissa barn är ju bara för sööta!!  

Hade ca: 45 minuters lunchrast så då åkte jag upp till stallet och gav hästarna lunch, haha och ni skulle se min snygga flygande vurpa, haha jag skratta till och med åt mig själv, fast det gjorde faan ont. Ja vet jag är klump men det var ju ap halt och nyss tappa jag min nya dator i golvet oxå så den gick halft sönder men jag kunde laga den som tur va!

Men i alla fall, jag hann även mocka prillans box och sen göra betfor på lunchen. Shiit va snabb jag känner mig ibland. Sen var det bara hem och byta om igen och gå till dagiset. Jag slutade klockan 2 och då pucha jag upp till stallet och fixade resten, så som mockning åt sälma, hö, kraftfoder och allt som ingår i stallsysslorna. ;)

Sen tog jag och Super Sälma en lång högåsrunda och så bra som hon gick idag var det längesen hon gjorde! Underbar var hon! Puss på heesten. <3

Sen smörjde jag alla saker som vanligt.

Sen red Black Pride och jag ut, det var riktigt mysigt, det blev en liten runda som planerat och hon var oxå riktigt duktig!! Puss på ponniin <3

Även hennes saker smörjde jag som vanligt men hade ju bara tränset att smörja där eftersom jag red barbacka. ;P

I morgon ska nog Sälma få stå som jag hade planerat och prillan ska få gå en långrunda och sen i helgen ska båda gå igen.

Nu ska jag försöka mig på det dära arbetet jag ska skriva på 100 dataskrivana A4. Sen blir det att sleepa.

Är faktiskt riktigt trött när jag känner efter ! ;o

  


Puss, goonatt

Av emelie andersson - 26 januari 2011 20:54

och jag ska snart lägga mig i sängen och kolla One tree hill, jag älskart.

Men först ska jag skriva ett kort inlägg om dagen.

Gick till trollet(dagiset) klockan 8.00 i morse och dagen rullade på bra tycker jag, slutade 14.00 och då gick jag direkt upp till stallet. Underbara Lotta mockade och fixade maten åt mig idag igen, underbara kompis!

Så jag tog in Sälma direkt när jag kom dit.
Prillan fick stå som planerat idag, hon fick sig

en mysig borststund, älsklingen min!

Sälma och jag tog en liten högåsrunda, fast inte den vanliga lilla. ;P

Hon var duktig, och kändes riktigt fin vissa stunder.

I morgon ska båda hästarna ridas igen så i morgon tänkte jag försöka vara blixten och hinna mocka åt båda innan jag rider och sen försöka hinna rida innan det blir mörkt,i alla fall en häst. haha det låter som om jag kommer få vara dunder snabb i morgon. ^^

Nu som sagt ska jag checka oth och sen förmodligen sova..

  


see yaa

Av emelie andersson - 25 januari 2011 22:33

Idag var det andra dagen på trollet dåe, det gick helt okej. Dem har börjat kalla mig fröken och en sa lektant, ;e

Efter trollet gick jag direkt upp till stallet och tog in prillis och red en långrunda med henne. Hon var lite halv slappig idag. Hon har ju haft två underbara dagar nu, i söndags och igår. Man kan ju liksom inte ligga på topp jämt. Sen fick hon en lång mysiig ryktstund.

Sälma fick stå idag som planerat hon fick sig oxå en lång mysiig ryktstund!

Älskar ponnyn

Älskar hästen

Y

Jag var klar i stallet typ vid halv 6! Bästa Lotta hade moockat åt mig.

Efter stallet åkte jag hem och käka och sen drog jag på zumba med mican.

HolyFuck säger jag bara. såg ut som ett uufo i början, haha men kul var det ;)

Blir nog zumba på fredag igen om jag har tid vill säga, hästarna går alltiid först!<3

Nu ska jag kolla One tree hill för det är bäst!!

  

älskar dig min underbara ponniie


Hejsvejs

..

Av emelie andersson - 18 januari 2011 22:11

Life doesn't give you everything...

You have to work for it..

Av emelie andersson - 15 januari 2011 23:45

Assåå Shiiiit va både prillan och sälma var underbart duktiga idag!

Så himla roligt! Som sagt; dom gör min dag!


Det var allt från mig tack åå heej.

  


Presentation


här kan ni läsa om mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards