eemelieeandersson

Alla inlägg under maj 2010

Av emelie andersson - 31 maj 2010 19:35

Har inte så mkt att blogga om i dag men, dagen började med en ovanligt lång sovmorron. Skolan var som vanligt. Men mican och jag gick hem på ev för vi skulle filma till våran so film, men det gick som det gick. Vi fick värsta bra filmen men sen när vi ska lägga in det på datan så går det inte. Typiska mican grejor.-.- hehe. Men i alla fall sen så åkte jag upp te stallet och fixa och tog in prillis. Idag red vi ut med Anna och Marie. Jag lovar jag har inte sett någon så pigg häst som prillan var idag vet inte vad det var med henne. Haha var nära på att åka av, red barbacka och det blev lite race och bockningar åå grejer. Deet var riktigt skoj i alla fall. ^^ älskar min häst, för hon är bäst! (K)  Nu sitter jag här och har nyss duschat och käkat och snart ska jag försöka plugga lite får se om jag lyckas i dag men det känns inte så, tyvärr.^^

Just ja, kaninerna var det som skulle in först.


Hejsvejs

Av emelie andersson - 30 maj 2010 21:38

  

Varför ska helger gå så fort för ?! Men idag är det bara 18 dagar kvar till sommarlovet och 13 skoldagar. så himla gött!! :D Jag längtar som faan!

Och vädret i dag har oxå varit himla nice. Idag har jag inte gjort så mkt mer än å softat i stugan och varit i stallet. Skulle försöka plugga lite på fm men jag lyckades inte, haha jag la mej på stuttsmattan i stället för där var det riktigt hot. ^^ Sen blev det frukost och då blev det premiär på våran nya alltan, min pappa är verkligen snabbast på att bygga saker. ^^

Sen blev det en vollyboll match med familjen riktigt skoj!

Sen hem och upp till stallet, prillis och jag tog en Finnebäcks runda! Det var riktigt mys och prillan var hur duktig som helst. Hon är verkligen helt lösgjord dagen efter ett dressyrpass, det är helt underbart! älskar min häst mest!    

Nu sitter jag här och ska kolla på film, sen blire att sova är as trött.


byyee


Av emelie andersson - 30 maj 2010 20:32

Heejj.. i natt har vi sovit i stugan och det ska vi göra i natt igen! Hel mys! :)

Min dag har varit nice. Vakna vi 11 och då käka jah frulle och så sen så åkte vi till några vid pelesudde (badplat) vid stugan, för  vi skulle lägga i båten. Dom hade fått får och lamm oxå, de ville dock inte vara så sociala med mig men en som hette Barbro var det. ^^  efter det så skjutsa mamma hem mig och jag åkte upp till stallet, för att rida prillis&sälm. Jag tog in prillis direkt och fixa henne och än så länge regnade det inte men så fort jag började rida så började det regna. Det blev ett dressyrpass idag. Det gick mkt bra och prillan var mktduktig! älskar dig prillan!    

Efter henne så var det Sälmas tur det blev även ett dressyrpass för henne fast jag red lektion för lotta. mkt skoj! Sälma var oxå duktig och det gick väldigt bra men hon var lite bekväm i dag hon försökte slippa undan lite. Men annars gick det toppen, och hon var lika laddad som vanligt. hehe ^^ Det började såklart regna när jag red sälma med, vädret var inte på min sida idag.

Efter stallet så tog jag moppen till degerfors och där plockade jag upp Mican oxå. Det gick bra ända tills vi hade kommit halvägs och fick bensinstopp, pappa hade inte tankat och bensinmätaren är paj. haha det var bara att börja gå, det är ju typiskt att något sånt här ska hända mkican och mig. :e

När vi kom fram så tog vi årets första dopp. Det var svin kallt men nu är det gjort. hehe ;d, Sen på kvällen käka vi och kolla melodifestivalen och sen gick vi ut och spelade vollyboll, skoj!  När vi spelade så kom tobbe,edda,mormor,morfar. Mitt i natta sen när alla hade åkt hem utan janne så skulle vi försöka kolla på en utav de två filmerna som vi hade hyrt, men vi lyckades inte, nästan alla somnade.

Nog för idag.


coolabrudar (K)

     

snygg hestarna (K)

  

Best friends 4 evvöö  




på återseénde // Emelie

Av emelie andersson - 28 maj 2010 14:39

tjoo, min dag började med att jag åkte till skolan och gjorde prov på min sovmorron, det kanske inte var så super kul men nu är det i alla fall gjort.

sen efter bilden så åkte jag och min grupp till Tommiii för att filma våran so film, han bor på en bongård så vi tänkte spela in bonde söker fru oxå men, ne.

kossorna var rädda för mig och ankii men hästarna var lite mer sociala. ^^

nu sitter jag här och ska snart åka till stallet, det blir nog att rida ut i dag, och jag älskar vädret men det blåser lite för mkt. "/

Och ikväll åker jag till stugan, det ska  bli mys, och så ska vi käka tacos, mums. 

Men nu ska jag dra te stallet och chilla lite. ^^


  

Black Pride, svart stolthet <3



Tjarrååå  



Av emelie andersson - 26 maj 2010 23:23

tjo, hann aldrig skriva igår när jag kom hem. Det blev i alla fall en jätteskoj dag i örebro med mamma och mican. Jag hittade det jag skulle oxå. (y

Jag köpte en klänning som jag ska ha på skolavslutningen och skor till den och sen så köpte jag en kjol oxå, och mc (a :e

jag har inte bestämt mig men jag tror jag ska kapa av klänningen lite, för den är lite för lång för min smak. vad tycker ni? :)


  


I dag så var det skolan och den gick seeeggt!

på gympan så cykla jag, mican och anki runt högåsen. duktiga ^^

Sen red prillan och jag masten idag, vi möte en traktor på den där smala vägen, som tur var fanns det en väg som jag kunde gå in på.

Prillan knövla lite när vi började galoppera för jag skulle ha höger galopp men hon skulle ha vänster, vet inte vad hon får för sig ibland. Ibland tror hon att det inte går att ha höger galopp. Men så fort hon får ta en vänster så kan hon ta en höger.

Men annars var hon mys och duktig! + att vi tog en ny väg innan vi svängde in vid masten backana. Och i dag när jag kom till stallet så var prillan den ända som inte hade rullat sig, fatta vad lycklig jag vart! naw säger jag bara eller vad säger du anki? , jag tror att hon tänkte på matte ^^

Känner att det blev en väldigt lång och onödig text, nu är klocakn halv 12 så nu måste jag sova, kommer aldrig komma upp i morgon.....


Nattii   


Av emelie andersson - 25 maj 2010 13:51

Idag hade vi en soft dag i skolan, vi slutade efter lunch. När jag skulle åka hem så starta inte moppfaan!  och nu menar jag inte puchen utan den andra, eu.

Så mamma fick skjutsa hem mig. Jag kom nyss hem från stallet, var bara uppe och fixa allt, ska upp ikväll igen. Sen vid tre ska mamma, jag och mican åka te örebro och shoppa. ska kolla kläder till skolavslutningen, jag har redan skickat efter en klänning men den kommer ju aldrig, men i dag fick jag mejl om att den kommer inom 5 dagar, men ska kolla ändå i dag. ^^

Får väll se vad jag kommer hem med.   

I kväll ska jag som sagt upp till stallet igen och pyssla om prillan, tänkte även tömköra men får se hur mkt klockan blir. Sen måste jag även plugga massa.

assåå serriöst skolan förstör mitt liv! Tänk om man inte hade bnågra prov och läxor och så, då kanske man skulle få en fritid men nu så är det ju läxor och prov jämt! :s  Men nu är det bara 16 skoldagar kvar tills sommarlovet, GÖTT!   

men för tillfället så mår jag inte så bra, mår illa och tror jag håller på å få feber om jag inte redan har det. Men nu ska jag softa lite sen bär det av till örebro.


Vi hörs  

Av emelie andersson - 24 maj 2010 13:17


  

Tjoo, idag var jag hemma från skolan för jag vakna med världens huvudvärk. Inte bra! Så nu på fm har jag inte gjort så mkt. Har försökt plugga lite, och gjort lite slöjdarbete. Och nu har typ huvudvärken gått över så jag funderar på att åka upp te stallet och greja lite. Får hoppas att inte huvudvärken kommer tillbaka bara. I dag tänkte jag bara ta en barbacka tur med mysponnyn <3

och just det igår var det dressyrträning för anna i karåsen. Det gick jättebra och min ponny gick super! Anna tyckte att det hade hänt mkt sen sist, att hon har förändrats så otroligt mkt. Och det är roligt åå höra för det har hon verkligen. Vi träna mest skänkelvikningar, öppna, förvänd galopp mm.  Ååå bara galoppen är ju helt underbar nu. Ni kan inte ana hur stolt jag är över henne. Min älskade häst! a tillbaka till idag, efter stallet måste jag försöka plugga lite igen och sen vet jag inte. Kanske bloggar lite i kväll oxå om jag hinner.  åå just det, fick mvg på no provet oxå, kul !   

Nu ska jag chilla, vi hörs. :)

Av emelie andersson - 21 maj 2010 00:15

      Jag älskar fredagar! Skolan var helt okej idag. :P

Efter skolan så softa jag lite och sen bar det av till stallet. Jag fixa ordning allt och även prillan. Sen väntade vi på mamma som skulle köra oss till hoppträningen. hehe det var prillan och min första hoppträning tillsammans på lite mer än två år. Men dressyr är ju mer våran grej, men jag tyckte att det kanske skulle vara kul för prillan att göra någonting annat någon gång och det tror jag hon tyckte oxå. Jag tycket det gick jättebra för att inte ha hoppat på så länge! är skit stolt över henne, min älskade ponnyy <3.Det är rätt bar att hoppa i dressyrsadel med dressyr spö. ^^ och lastningen nu går ju oxå Jättebra!

Min häst är bäst helt enkelt. (K)

På kvällen blev det bara soft med köpmat och hyrfilm.

P.s Bilden är inte från träningen ;P


bye


Presentation


här kan ni läsa om mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards