eemelieeandersson

Alla inlägg under september 2010

Av emelie andersson - 29 september 2010 22:44

Jag fattade mest ingenting men helt plötsligt säger läraren; ni kan gå för jag vill inte se er mer. Våran klass är inte direkt omtyckt på skolan.

Vi slutade halv 4 idag istället för 4 det var lite gött.

Idag red jag och prillan dressyr för första gången efter prillans och min vila.  

Hon var hur duktig som helst, hon var pigg från början till slut och lyssnade och var koncentrerad hela tiden. Galoppen gick super och öppnorna kändes också rätt bra. Jag Körde mest lite övergångar,ökningar mm så hon skulle bli uppmärksam redan från början och det funkade riktig bra, jag måste bara bli bättre på att ge efter på handen. Ibland blir ddet lätt att jag hänger kvar på samma ställe har jag märkt, eller hur jag ska förklara..?  Min häst är den underbaraste som finns. Det var hon som gjorde min dag, för resten av dagen har varit skit!  Eller inte på kvällen för då var kusinerna och moster här.   


Jag bloggade aldrig igår för jag hann inte  eftersom att jag var tvungen att plugga english hela kvällen för att vi hade prov idag. Men igår så red prillan och jag ut vi tog en högåsrunda + en galopp på masten och det var mkt länge sen prillan var sådär pigg. Det var så himla roligt och det tyckte hon oxå kan jag lova! :D


Häromdagen när jag var och shoppade fick jag faktiskt med mig lite saker men inte lika mkt som jag borde.  Jag fick i alla fall med mig ett par jeans, ett linne, en bh och ett par skor. Men det kanske blir stan i morgon igen så jag får se om jag hittar något mer då.

Snart ska jag klippa mig också, jag funderar på potta? eller vad tycker ni?


Tänk om det vore för två veckor sen då skulle jag ha varit i Turkiet nu.

Jag vill tillbaka!

  

Nu blire sängen, Gonatt   

Av emelie andersson - 27 september 2010 12:10

att man slut om 1½ timme, ska bara ha estet  nu. Sen blire örebro till käken och efter det shoppa lite. Men jag brukar inte hitta så mkt så jag får väl se hur det blir med det. Men jag måste faan hitta lite saker idag, är på shopping humör. :D

Senare blire stallet oxå såklart till prillis<3

Men hon får stå i dag som planerat och i morgon blir det att rida ut. :) Prillan gör mina dagar!


Surt att man måste börja 8 i morgon i stället för 10 över 9. Jag ångrar redan att dom kunde  övertala mig att vara kamratstödjare. usch..   

och varför valde dom just mig?... :o

Aja nu ska jag gå på estet.

Hörs maybe senare. :)


Hejdåå

Av emelie andersson - 26 september 2010 17:09

tjosan.

Idag så skulle jag egentligen rida ut men jag blev så himla sugen på att tömköra så det fick bli det i stället. Hon gick hur jädra bra som helst, så jävla fin!!

Hon trampa under sig riktigt snyggt!

Hon var så pigg och framåt. arbetsvilliga dagar är något vii gillar!(y  

Underbara häst, du är bäst! <3

förövrigt finns det inte så mkt att skriva om eller jo men jag orkar inte.

eller en sak, jag hatar ångest söndagar!


utan dig skulle jag inte vara något, du är mitt allt. Y

 

 

/ emmelie

Av emelie andersson - 25 september 2010 23:55

och det känns inte bra, för då snart blire vinter och det är verkligen någonting jag hatar!! Vädret idag har varit kast!

Min dag har rullat på alldeles för fort. Nu blev det söndag för 40  minuter sen och det betyder skola i morgon usch!!

Nog men tråkigheter, Prillan och sälma gick riktigt bra idag som vanligt!  ;)

Prillan och jag red hem till bamsestigen, och det är något prillan verkligen gillar! Hon blir så pigg och framåt när man går åt det hållet, hon måste verkligen hata högåsvägen...  Det var en riktigt rolig ridtur.  

Sälma och jag tog ett pass på banan. Hon gick riktigt bra, och lika pigg som vanligt. Men idag blåste det ju storm oxå så hon såg  dubbelt så mkt spöken än vanligt i början. ^^ Prillan såg oxå spöken idag, var det inte brunnar och ränder i backen så var det blåsande träd och gubbar som tvätta bilar. ^^

Sälma och jag körde lite progarm idag för skojs skull och hon gick verkligen super fint.  halterna blev oxå super fina tillslut och den knövliga förvända galoppen tog vi på första försöket idag, det går framåt. riktigt roligt! :D

Längtar tills prillan och jag kommer igång igen ordentligt, vi ska träna stenhårt och nå vårt mål eller mitt mål! ^^

 

Det går varken att lägga upp bilder eller använda smilisar hela bloggen cpar så det får bli ett tråkigt inlägg, men desto mer bilder och sånt blire i nästa inlägg.;)

 

 

 

/emmelie 

 

Av emelie andersson - 25 september 2010 00:30

dyng trött, fast det kanske inte är så konstigt eftersom att klockan är 01:48

Min dag har varit helt okejj, skolan,stallet,hyttan,besök.

Började med att jag försov mig en timme, men jag hann till skolan i alla fall.

När jag väl kom dit så hade vi håltimme för läraren var sjuk, så hade inte behövt stressat. Matteprovet idag, gick väl kanske inte så där jättebra men ändå.

Efter skolan upp till stallet och red min älskade häst.

Skritta ut barbacka, fast det blev litelite trav också. ;) Hon kändes mkt bra.

Sen tog sälma och jag  en högåsrunda. Hon kändes mkt fin. Men jag vet inte vad det var med henne i galoppen idag, hon bralla som baraden. pigg häst! ^^

Sen så åkte jag upp till hyttan och hjälpte till lite där, sen hem käka och kolla idol.

Sen kom janne, edit och tobbe. Sen blev det inte så mkt mer, nu sitter jag här och funderar på att kolla på film eller om jag kanske skulle ta och dejta kudden i stället, är så fucking trött. och en sak till..

  

........


    

.........


  

.........


  

.........


  

.........


  


JAG VILL HA SOMMAR IGEN!!......

där var 1% av alla bilder jag tog i somras om det är

någon som vill se mer bilder av min sommar så säg till. :)


Kan tillägga att på sista bilden så hade jag precis svalt halva sjön och gjort en volt i vattnet från ringen och jenny åkte som en bannan på vattnet och trodde att hon hade brutit ryggen. Men kul var det!! :D


Nu måste jag sova.

Gonatt (L) 



Av emelie andersson - 23 september 2010 03:45

Nu har jag kommit hem igen. Dom två dagarna innan vi åkte var så stressiga så jag hann inte blogga. Men jag har ialla fall haft en toppen vecka i Turkiet nu för alla som ville veta. Fint väder varje dag, mellan 30-34grader i skuggan. allt har varit toppen. Det har varit mkt som man inte glömmer! x) underbart!

Det är skönt att vara hemma men det är nästan så jag längtar tillbaka lite redan. Men jag har saknat min underbara häst sjukt mkt, men det har känts bra när jag vet att hon har det bra här hemma.

Hon har nu stått i typ 8 dagar och jag ska börja sätta igång henne i morgon eller på fredag igen, jag hoppas på en pigg häst, vilket jag tror att hon kommer vara!(y Lite bilder från resan kommer att komma så småningom när jag har tid och har hunnit lägga in dom på datan.

Turkiet 2010    

jag saknart redan!


see yaaa..


Av emelie andersson - 13 september 2010 22:12

har gått rätt så himla snabbt faktiskt eller skolan var väl lite seg men ändå.

Efter skolan så åkte jag upp te stallet direkt & fixa åt sälma&prillis, mamma hjälpte mig med prillans. Sen så gjorde jag iordning prillis och vi tog en liten högåsrunda, det var mys! Efter prillan så gjorde jag iorning sälma och vi red masten. Hon protestera lite när vi skulle in på vägen till masten och en häst dök upp plötsligt bakom kurvan. Men hon var riktigt duktig som gick på sen!

Nu sitter jag hos farmor och vi har fått mat här och massa fika så nu är jag tjock igen. Men nu ska jag åka hem och sova för det känns som om jah inte har sovit på 3 dar. ^^  åå just ja i morgon är det skolfoto oxå, jobbigt!


PussHej (L)


Av emelie andersson - 12 september 2010 23:45

Helgen har bjudit på mycket måste jag säga. Och den kom precis i tid för jag hade inte orkat en dag till! :) Men nu är den slut och den har gått så himla snabbt.

Men på onsdag åker jag så det blir inte så många skoldgaran den här veckan, GÖTT. :D ska bli så skönt att slippa den ett tag, men jag vet inte hur jag ska klara mig utan prillan en vecka?!! :o

Nu kommer det lite om helgen;


Fredag; slutade 20 över 1 så då åkte jag upp till stallet nästan direkt.

Bästa lotta hade mockat åt mig så det var bara maten, prillan och sälma kvar.

Jag och sälma tog en rätt lång högåsrunda. Hon var mkt duktig men något himla pigg och spänd. Men hon gick på överallt utan en protest så det är himla bra tkr jag!    Efter sälm tog jag och prillan en promenad, det var mkt mys hon är så goo! (L) Efter stallet skynda jag mig hem för att hinna i tid till natta&sofia. Jag förstår inte varför alla tkr jag är så seg?  alla klagar på det, haha.

Men vem var det som blev klar först idag? joo jag! :d

Kvällen spenderades till en början med bara nathalie och sofia.

Vi var hemma hos natta, och gjorde tacos vilket inte blev så lyckat, haha.

Sen drog vi till stan och sen fest. kom hem vid två.

 

Lördag; på fm så åkte vi upp till tobbe och edit en sväng och där var vi tills em.

Då åkte jag upp till stallet. Fixade prillis och så tog vi oss en tur. Det blev en högåsrunda, hon var duktig! Sen på kvällen hade vi typ mini kräftskiva.

Det var kul och jag älskar solsidan, fyfaan va bra det är!! (H)

 

 

Söndag; som alla nog redan vet så hatar jag söndagar, i alla fall i vanliga fall. 

Man kan säga att prillan&sälma har gjort en söndag till en bra söndag ännu en gång. älskar dom! 

Idag så åkte jag upp till stallet för att ta ut hästarna eftersom att det är våran helg, då passade jag på att rida prillan. Jag var riktigt sugen på ett dressyr pass så det fick det bli. Det gick jättebra. Och galoppen gick hur bra som helst. Hon är för underbar min älskade häst! (K)

Efter stallet så åkte vi till kusinerna och det är alltid lika kul att komma till dom. :) Sen hem igen och upp till stallet. Tog in sälma för nu var det hennes tur för ett dressyrpass. Hon var oxå helt underbar idag, så himla mysig!

Jag kan inte förklara med ord hur jävla bra det gick och hur jävla duktig hon är.

Puss på hästarna som gjorde min dag! (K)

 

Det får bli ett inlägg utan bilder för jag orkar inte nu.

Gonatt

Presentation


här kan ni läsa om mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards