eemelieeandersson

Alla inlägg under november 2010

Av emelie andersson - 21 november 2010 20:48

Heejsaan

Nu var snart den här dagen slut också.

Väckarklockan ringde 09.30 i morse då tog jag bara på mig stall kläderna och gick till stallet. Jag tog in Prillis direkt, då hade hon skalat upp en bit av köttet precis ovanför kronranden men det var inte så farligt men det måste vara något med hennes vänster bak, otursbenet. Vi tog i alla fall en mitt imellan högåsrunda och det var riktigt härligt, speciellt att galoppera i snön, Prillan älskart det känns i hela kroppen på henne! Hon var så himla duktig, mkt arbetsvillig och go, Som igår! Jag älskart!!

Älskar min underbara häst, hon är så himla bäst!

Sen fick prillan gå ut igen. När dom käka lunch mocka jag och fixa allt till prillis&Sälma, eller inte hö för det var redan fixat.

sen har jag haft sällskap att söt voven Thilda och hennes kalkonben hela fm. ^^ 
Sen runt halv 2 tog jag in Sälma och fixa iordning henne för en ridtur, vi tog en lång högåsrunda. Red bakom Brittas och det där. Idag var hon super mega duktig. Hon "fjanta, testade" inte en ända gång idag! Och sen när man sitter ner på högåsvägen i kort trav så känns det som om man seglar fram. Sälma älskar att arbeta och att vara duktig! Sen mötte vi en traktor också, och hon brydde sig knappt.

Det är lite roligt att hon blir rädd för en liten snöklump som ligger i diket och inte en stor traktor som kommer i 120. hehe.

Jag åkte hem från stallet vid halv 4, blixten sattsäga.

då åkte jag hem och käkade frukost, käkade aldrig innan jag gick i morse. det blev en sen frukost idag. ^^ Sen har jag bara typ slappat och kollat på film och nu tror jag det börjar bli dax att börja plugga. Prov i morgon, tagga eller inte.

Jag får nog vara glad om jag överlever den här veckan! 

 jag vill ha nästa fredag!!

 

  

I will always love you!

 

 

 

 

Byee

Av emelie andersson - 21 november 2010 01:30

Orkar egentligen inte blogga för jag är inte på humör, jag känner mig emoig.  Men det är ju trots allt lördag kväll, eller inte ser jag nu på klockan. Nu är det söndag också och det gör ju allt mkt bättre, nog om det. Det jag egentligen ville säga var att jag har världens bästa häst! Vi var i ridhuset idag och prillis var jätteduktig.Vi har ju inte ridit dressyr på väldigt länge. Det var faktiskt första gången jag galoppera idag efter att hon blev jagad i hagen och ramlade.

Och det gick kanoners, hon var verkligen super fin och speciellt i traven! I galoppen med men där orkar hon inte riktigt allt än, men vi jobbar påt.

Kameran glömde jag såklart i stallet, så bra som jag är.



Innan det red jag och sälma en lång högåsrunda hon var också mkt duktig,

det märks att damens kondition bara blir bättre och bättre. (y

Nu ska jag snart sova, tänkte komma upp tidigt i morgon och göra lite nytta på morgon kvisten. Eller tidigt och tidigt, jag vet inte vad som är tidigt för er. hehe.


Gonatt <3 

Av emelie andersson - 18 november 2010 23:45

Nu tänkte jag snart sova, jag orkar snart inte hålla uppe mina ögon längre men jag skulle egentligen behöva plugga också, men jag får se hur det blir med det. Jag har i alla fall 4a prov nästa vecka! Skolan tar dö på mig. Och idag hade vi engelsk redovisning, muntlig och alla som känner mig vet hur sämst jag är på engelska! jag dog nästan. Fast han tyckte jag var duktig, haha.

I alla fall idag när jag sluta var det ju faan redan mörkt! :o

Och sen när jag kom  hem och skulle åka upp till stallet så ville inte moppfaan starta igen fast idag var det puchen, jag ska faan skrota dom båda två, eller nee föresten för jag orkar inte cykla och att åka buss kan glömmas! Men nästa gång den inte startar så blir det synd om den!

Jag kom i alla fall till stallet till slut. Jag började med att rida Sälma, hon var väldigt duktig, jag blir så glad när hon är så fjantit rädd för någonting men ändå går på! Att övervinna rädslan att gå nära en snöhög eller en ispöl är väldigt starkt gjort av henne! hehe ;) Men jag blir jävligt förbannad på bilisterna på högåsvägen, dom fattar ju ingenting. Om det typ står en häst halvt i vägen så gasar man ju bara inte på men det fattar ingen av dom! Och sen är det ju jävligt snällt om dom kunde ta av heljusen också!

 sälma var i alla fall duktig i mörkret!


Prillan och jag red en mitt i mellan tur, och var super duktig, men det är lite underligt Prillan och Sälma är rädda för precis samma saker! :o Dom är så lika men ändå så olika, tror inte ni fatta vad jag mena men ändå. ^^ Det var i alla fall en väldigt mysig tur barbacka i mörkret. Hehe. Hon var pigg och go. kom hem från stallet vid 8 sen har jag bara kollat tv hela kvällen typ, och nu hade jag ju tänkt åå plugga eller jag skulle verkligen behöva men det orkar jag inte.  Så nu går jag och sover och i morgon är det FREDAG !! :D Jag älskar fredagar!!


Och på lördag ska jag och prillis åka till ridhuset eftersom att det inte blev något igår, det ser jag fram emot!!! :D:D älskar min underbara häst!! <3



gonatt!!

Av emelie andersson - 18 november 2010 14:18

Just nu sitter jag i skolan och ruttnar bort, slutar kvart över 4 i dag.fiifaann

Tänkte i alla fall berätta lite kort om gårdagen för jag orkade inte skriva igår.

Jag och prillis åkte aldrig til ridhuset som planerat för jag mådde inge bra och hela dagen gick åt helvete för mig. Först skolan som var pest, gjorde fel på hela jävla förhöret i engelskan och sen när jag skulle åka hem så funka inte moppfaan och sen mådde jag inge bra heller. Kunde faan knappt stå men sen fick jag dåligt samvete så jag åkte upp te stallet och red Prillis och sälm. Bästa lotta hade redan fixat allt, jag börjar bli bortskämd!

Jag red i alla fall båda hästarna en liten högåsrunda. Båda var toppen duktiga fast  lite fjantiga kanske. Nu måste jag sluta skriva för nu börjar jag min sista lektion sen ska jag upp till stallet och rida världens bästa hästar.


Byee

Av emelie andersson - 16 november 2010 23:45

tjoo.

I dag ska jag försöka skriva den lite kortare varianten av inlägg. ;)  

skolan idag först, slapp första lektionen så jag började 10.20, vilket var väldigt gött. Idag så red jag Sälma igen, det kändes som om det var ett tag sen, eller det var senast i Lördags  tror jag men än då. ;P Det kändes väldigt bra, men  hon var pigg som en duracellkanin(stavning). Vi hade sällskap av Anna och Lisa.

Jag hade först tänkt att rida prills idag, men sen kom jag på att jag hade planerat att tömköra men det blev inte det heller, vi tog en mysig promenad i det kyliga mörkret i stället. Prillan är verkligen för goo!  Och i morgon ska jag och prillis åka till ridhuset tror jag, om det blir som jag har planerat nu här på kvällen. Det kanske blev lite snabbt påtänkt, men jag är dyng sugen på att rida i ridhus och framför allt dressyr!! :D

Nu på kvällen skullle jag egentligen ha pluggat, men tror ni att jag gjorde det?, ne! Desto mer får jag att göra i morgon, BRA EMELIE! 

Och i morgon äre onsdag och jag hatar onsdagar!, Skolan tar död på mig!!!!

Nu ska jag sova.


Gonatt (K)

Av emelie andersson - 15 november 2010 21:03

och så var det måndag igen, och det hatar jag! Det har faan regnat hela j*vla dagen. Hade i alla fall ingen matte idag vilket jag inte kommer ha varannan måndag så varannan måndag slutar jag 14.50 Men i dag var det faan mörkt vid 3 halv 4a redan, så jag fick ju rida i regnet och mörkret vilket fall. Men i dag var Prillan så jävla underbar så det gjorde inte ett dugg att det regna. Det blev samma tur som igår, en lite högåsrunda. Hon var hyper pigg, och det älskar jag! För jädra underbar var hon!

Om jag inte hade Prillis så skulle jag inte överleva mina dagar!! Hon är mitt allt!

Pappa var så snäll och mocka åt mig idag så jag kunde komma hem lite tidigare än vanligt för att plugga lite även mamma kom  till stallet och fixa massa höpåsar, jag har världens bästa föräldrar. Innan jag satte mig här har jag pluggat lite men det känns som  att jag inte kom nån vart men jag fick lite gjort i alla fall även om det inte var mkt. hehe

Snart är det pensionärsjävlar också och det får jag inte missa, det borde inte ni heller! ;) Så jädra bra! Nu ska jag gå och käka glass för att jag är så extremt onyttig av mig.

 

 

 

  

jag älskar dig min underbara Black Pride!Y 

 

 

PussHeej

Av emelie andersson - 14 november 2010 19:06

Heej. det var ett tag sen jag blogga nu känner jag. Inte en enda gång under lovet ju! Hade i alla fall ett toppen lov, spänderade den mesta tiden i stallet med dom bäst! Veckan som har varit nu har väl varit lite mindre bra, fast fredagen var  riktigt bra!

 

I fredags var det först skolan sen åkte Lotta och jag med Sälma till ridhuset igen för andra gången. Det gick kanoners, det är så himla kul så det finns inte. 

Sälma var sjukt duktig, som vanligt! Som i en dröm!

Prillan fick stå idag igen för i veckan här så blev prillan jagad i hagen av en annan häst och halka och ramla, så hon har varit lite stel och öm men inte halt. och sen fick hon ett köttsår på ena frambenet. Men vi har tagit promenader och så men idag fick hon vila helt.

Kvällen spenderades lite överallt, först hos några kompisar i kga och sen några i degerfors.

 

Igår så hade jag sovmorgon och förmiddagen blev inte riktigt som jag trott. Jag hänge med mamma, pappa för att köpa färskt bröd men då hamna vi oxå på telia och med mig hem fick jag en ny dator. :D jag ha världens bästa mamma och pappa. vi stanna även på grodden för att köpa havre och betfor till prillis.

Slutligen kom vi hem och fick käka våran frukost och då var klockan 14.20 hehe. Sen upp te stallet började med att rida Sälma det blev en högåsrunda i halkan, det var isgata! Men sälma var super duktigt! Sen mocka jag åt prillis och fixa allt annat åt henne och sen så tog jag och prillis en ridtur. Vi skritta bara och tog något trav steg och hon kändes inge konstig så nu ska jag börja rida henne igen, men börjar sakta men säkert. ;)

Hon var i alla fall mkt mys och pigg. Vi red hem till bamsestigen.

Kvällen spenderades hemma med familjen, janne och Mathilda.

Kolla skräckis och gjorde massa annat.

Jag kan ju säga attt det var två som var väldigt rädda efter filmen, Rasse och mathilda. hahah dom dela till och med madrass för att dom var så rädda.

Och jag äger ut Mathilda på Sing Star, 10-7 haha :D

Gick och la mig vid 4, det blev en lång dag! :)

 

Idag så vakna vi runt  12, på fm har jag varit ute och övningskört med janne. Jag tyckte det gick riktigt bra. Det enda som han påpeka var att jag körde för fort, oftast. haha. På em blev det stallet. Mamma fixa markarbetet och jag red. Det blev en högåsrunda för prillis idag, det gick mkt bra, och jag kände inga konstigheter idag heller. Blev mest skritt och lite trav.  

 

 

Vad skulle jag göra utan er?!?! Y

 

 

 

 

/Emelie

Av emelie andersson - 3 november 2010 23:45

Tjaba Tjena.

Sitter just nu och är något övertrött tror jag, jag skrattar faan åt allting, det har jag gjort typ hela dagen! Det har varit en riktigt rolig dag! :D  Idag har i alla fall jag och lotta varit i ridhuset med Sälma. Hon har inte åkt transport eller varit i ett ridhus på 3 år.

Och det gick faan hur jädar bra som helst! Hon var super duktig och så underbar att rida, som vanligt!  Sälma  är så otroligt duktig, jag ler faan än. hehe :'D. synd att vi glömde kameran i bilen annars kunde ni ha fått sett lite nya bilder nu. ;) Men nästa gång blire bilder kan jah lova! ;D Och jag kan lova att det inte blir 3 år tills nästa gång vi kommer till ridhuset för det va sååååååååååååååååååååååååååååå  roligt!!

 

Hade egentligen tänkt att rida på banan idag med prillan men eftersom det har regnat så in i bomben så var den så blöt och kladdig så jag orkade inte skita ner henne, så det får bli ett pass på banan i morgon istället. ;)

Vi tog en liten högåsrunda idag bara, och hon var super duktig.

Hon var väldigt pigg och det älskar jag!

Tror att både prillis&sälma har en toppen vecka, dom är så positiva båda två för tillfället, och jag med! ;D

  

När jag kom hem från stallet så fick jag höra att det var kalas hos danne (en utav kusinerna) så det var bara att fixa sig och åka diit. ;P

Och nu sitter jag här och ska slå på en film och sen sova.

kunde ha skrivit mkt mer om den här dagen, men nu är jag trött, min dag började 20 över 7 i morse. så.... 

 

......Gonatt alla söta

 

 

 

Presentation


här kan ni läsa om mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards