eemelieeandersson

Alla inlägg under juli 2010

Av emelie andersson - 15 juli 2010 09:51

jag bloggade men som sagt så fungerar datorn inte så bra i stugan.

De senaste dagarna har varit sådär. I måndags var det en riktig sämst dag!

Idag så kommer rantakoski familjen och sover här så det ska väl bli skoj.. ikväll blire badtunna oxå. Jag måste försöka hiinna med en ridtur oxåå

innan kvällen.. Men nu har jag tyvärr inte tid att skriva mer för nu dör snart datan. Nästa vecka blir det ialla fall göteborg och liseberg... och kanske sunnevattenland det återstår att se. Men nu ska jag dra...

Glöm inte att jag finns på mobilen. (mp)

Pusstjaa (K)


Av emelie andersson - 10 juli 2010 14:30

Som sagt nu är det bara att börja packa, packa och åter packa. Det är inte så kul att packa åt mig, min häst och mina kaniner för två veckor. Det är mest jobbigt. I morgon flyttar vi till stugan så det kanske inte blir så mkt bloggande på ett tag men jag ska försöka så fort jag får tillgång till en dator. När packningen är klar tar jag rääääccern upp te stallet, till min underbaraste och det känns mkt roligare! Vet inte om det blir lite hoppning i paddocken eller om det blir en uteritt, det återstår att se.


Pusstjjaa (K)

Av emelie andersson - 8 juli 2010 20:45

Idag var det dressyrträning för bästa lotta igen, det är det bästa jag vet! sista innan jag flyttar för ett tag, mindre roligt.  men man ska ju tänka positivt, vilket går jättebra just nu, naaaat!  aja. orkar inte något  lång inlägg men kan i alla fall berätta att min häst var underbart duktig idag!!! Det känns som hon börjar fatta grejen nu och jag med!. Det ska kännas som att sitta på en stolpe och yttertygel mot innerskänkel. Jag måste lära mig att får ett stadigare tag på yttertygeln, men det gick stundtals i dag i alla fall.  Lotta sa att några flyttningar som vi gjorde idag var dom bästa vi har gjort hittils, det är rätt roligt att höra faktiskt. Och det är ju skönt att det går framåt och inte bakåt.   

Med lottas hjälp så kan det bara gå bättre, har jag lärt mig.

Och ingen kan fatta hur glad jag är för att ha få den hjälpen!

  

älskar dig, underbaraste!   

     

You are my sunshine


heddaameedää hare gött!

/emelie

Av emelie andersson - 7 juli 2010 21:45

     


Idag släppte jag ut hästarna på morgonen & fix. sen på fm har vi varit och kört gocart. Det var riktigt roligt! Kom 2a av 7 st känner mig rätt bra faktiskt.  

Tobbe kom då 1a men hade man räkna med något annat?,, nee.     Sen blev det glass på mc. ^^ senare blev det upp till stallet, red ut med Lotta&anna. Blev en lugn tur idag eftersom prillis måste vara pigg till dressyren i morgon.  Ser fram emot morgondagens träning!   

Nu ska jag gå och prova lite tävlingskläder så som kavaj&ridbyxer mm. :D

Du är bara för underbar bästa kompis! <3


bye

Av emelie andersson - 6 juli 2010 21:45

Hejsan...

Idag vakna jag i hannas husvagn, riktigt skoj igår!! :)

sen åkte jag hem, städa mitt rum det behövdes verkligen.    

Sen åkte jag upp till stallet. Idag var det dressyrpass för lotta som stog på schemat.    Idag kanske det då gick lite mindre bra. Idag var verkligen inte min häst på det dära räcerhumöret. Serriöst jag fick va på henne i varje steg kändes det som. Men vi fick till några fina flyttningar och öppnor.  .

Jag kan ju bara säga att jag var ganska slut efter det här passet. Det är så det ska vara!   Sen red Lotta dressyr på sälma och jag försökte ta lite kort med mitt bästa objektiv.   bilderna blev väl sådär. ^^ Sen prova jag sälma en stund  och hon var kanske inte heller på sitt bästa humör, rääcceerr olgaa!! ^^

Sen efter stallet slappa jag bara framför tv:n med bästa OTH. Sen vid 11 åkte vi till stugan för att lämna lite saker.....

aja dagen har i alla fall varit toppen!!


Nu kommer lite bilder från dagen. Dom är sämst men man ser ju att det är det snygga ekipaget i alla fall, det är ju huvudsaken! ^^ :D


                           


Det var allt för mig tack&hej.

/emelie



Av emelie andersson - 5 juli 2010 20:58

Tjaabbaa. Idag gick jag upp "tidigt", tog moppen och åkte och släppte ut hästarna. Sen fixa åå så & mamma hjälpte mig. Sen hem, slappa hela förmiddagen typ. OCh sen åkte jag upp till stallet igen. Då tog prillis och jag en barbacka tur. Det blev en lång högåsrunda. Hon var jätteduktig i dag! Hon var såhär extremt mysig både under ridturen och i stallet.

Och jag kunde knappt slita mig från henne, hon är bara för goo!!  

Idag var jag först i stallet och sist hem som vanligt. ^^

Nu har jag just käkat och ska hoppa i duschen. Sen åker jag till hanna och sover nog där. Men nu måste jag skynda mig...


Heddaameedee   

Av emelie andersson - 4 juli 2010 22:15

Orkar inte skriva så mkt så det få bli väldigt kortfattat.

Idag så har blixten & älgen varit ute och sprungit.  Det var väldigt hot, men det gick sisodär bra. Idag har jag och prillan varit ute och ridit med sälma och lotta oxå. Det var skoj, men även då väldigt varmt. Har städat åt kaninerma i dag oxå. Känner att jag bara har gjort rätt så nödvändiga saker idag, a utom att jag har suttit vid datan en del. Men Nu ska jag gå och checka film som pappa har hyrt.


Hejsvejs

Av emelie andersson - 4 juli 2010 11:53

Tjosan, iförrgår gick bilen 04.45 till ullared och vi var hemma 22.30 Det var riktigt skojsit, men nu har jag väldigt ont i knät. Jag hittade i alla fall det jag ville så det var ju.  


igår så käka vi lunch på resturang. sen har jag inte gjort så mkt mer på fm, vakna halv 1. vid halv 3 åkte jag upp till stallet, fixa prillis och så sen så red jag dressyr för Lotta. Jag tyckte att det gick jättebra idag. Jag trodde hon skulle vara segare oxå. Det var ju typ 100 grader varmt kändes det som. Galoppen gick oxå super idag tyckte jag, det är bara när man kräver för mkt av henne som hon bara skiter i allt. aa det gick mkt bra tyckte jag i alla fall.  Det går inte så fort för mig och prillan men vi kämpar steg för steg framåt, tillsammans.! Jag älskar dig min underbara häst! Efter prillis så red jag ett dressyrpass till för lotta på sälma. Sälma var ju lika duktig som vanligt och lika pigg som vanligt...   

Hästen kan ju allt man ber henne om typ. Det enda som inte funka today var den förvända galoppen i ett varv, men det var mitt fel!!  ^^

Jag förstår bara inte hur sälm kan bli piggare och piggare ju mer man rider.?  

Hon blir som en gummiboll tillslut. hehe hon är för cool.   

                      


Efter stallet så kom tobbe och hämta mig så åkte vi till stugan där dom andra var. Där var även söta Edda. Hon är för goo den ungen! Skulle egentligen bada men det kom andra saker ivägen så det får bli bada i morgon i stället. ^^

Sen senare på kvällen så gick jah ut med mican&natta.


Och en sak till. Lotta är bäst! Tack vare henne skulle inte jag och prillan ha kommit hit vi är today. För alla som såg mig och prillan för ett/två år sen ser nu att vi har förändrats! Lotta är en av dom som har hjälpt oss bit för bit på vägen! Det som är bäst är att hon förstår hur prillan fungerar, det gör allt så mkt lättare!

Serriöst, Lotta du är BÄST!   




Men vi hörs


/ emelie


Presentation


här kan ni läsa om mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards