eemelieeandersson

Alla inlägg under december 2010

Av emelie andersson - 29 december 2010 00:45

Dagen började med att jag åkte med mamma till stallet och släppte ut hästarna och så red jag prillan direkt. Hon var super mys, hon är ju lite bekväm min lilla ponny men när man kommer till galoppen så äre som om allt vänder med henne. Då blir hon så piggelin. :D Blev barbacka idag, det är så himla mysigt!

Efter prillans och min ridtur så fixade jag allt till sälma och sen kom tobbe och hämtade mig,

då åkte jag hem och käkade frukost och så badade jag melker som har sovit här i 2 nätter och ska sova här i natt igen, han har ju liksom blivit storebrorsa. ;)

Sen kom alla mina 7 kusiner och då fick även Sebastian bada. Om jag får sägat själv så är jag rätt bra på att bada ungar. ^^

Efter badet så gick vi till konsum och köpte korvbröd, jag är ju då ingen mästerkock så jag tyckte att korv passade bra, fast själv hatar jag korv men ändå ;) Efter det så fick mamma rycka in för att jag skulle upp till stallet igen, för andra gången. Då tog jag in hästarna och sen tog jag en lång högåsrunda med Sälma som var hur mega duktig och fin som helst!

Och det sista jag  gjorde var att ta en mys borststund med prillis i boxen och sen var jag ready för att åka hem till alla barnen igen.

Sen när dom åkte hem har jag bara slappat, jag är väldigt trött.

Så därför ska jag ta en sista promenad med vovven nu och sen slagga.

Det kan behövas för man vet aldrig vad morgon dagen kommer med. ;)


  

the best



GONATT


Av emelie andersson - 26 december 2010 22:22

On the first page of our story
The future seemed so bright
Then this thing turned out so evil
I don't know why I'm still surprised
Even angels have their wicked schemes
And you take that to new extremes
But you'll always be my hero
Even though you've lost your mind

 

love the way you lie

Av emelie andersson - 26 december 2010 02:00

nu var  julafton över då och snart juldagen också eller den är ju över nu eftersom klockan är 02.00 Har typ haft 0 julkänsla iår men julafton var helt okej ändå, Jag ficka massa massa fina julklappar. Jag måste ha varit väldigt snäll iår. ^^      

 Orkar inte skriva allt jag fick men jag har i alla fall världens bästa familj,släkt och vänner!

Det var allt jag tänkte säga om den här julen.

Nu ska jag ta en natt promenad med vovven och sen ska vi krypa ner under täcket och sova  för snart ska jag upp igen och ta ut hästarna och förmodligen rida direkt på morgonkvisten. ;)

 

PussHeej

Av emelie andersson - 19 december 2010 19:16

Tjoosan. har ju inte bloggat sen jag skrev om att jag skulle åka till Stockholm och jag kan ju säga att resan var riktigt öken, jag ville bara hem men man kan ju skratta lite åt det såhär efteråt. Vi skulle ju vara vid skolan senast klockan 06.50 och jag var där 06.58 men bussen stog tyvärr kvar då, höhö.

Bussresan dit tog år och dar kändes det som.

Första stoppet var ju då på något konstigt museéum men jag kommer inte ens ihåg vad dom prata om, jag var helt borta jag kunde faan inte hålla upp ögonen, så intressant var det. Sen så var det julmarkand på skansen som stog på tur och när vi kommer dit så var det ingen marknad utan det var bara marknad på helgerna, det kallar jag bra uppkollat av lärarna. Så vi fick åka vidare till skridskoplatsen, men alla åkte inte, det var ju faan snöstorm och iskallt.

Sen fick vi gå på stan resten av dagen.  Till slut slog klockan 18.00 och vi fick äntligen åka hem. Jag kan ju säga att bussresan hem var det roligaste på hela dagen!

Nog om den dagen...

 

idag har jag varit duktig och städat mitt rum, det var mycket behövligt! ^^

Sen har jag faktiskt inte gjort så mycket mer än stallet.

Mamma fixa allt idag åt prillis så jag hade bara ridningen att tänka på.  

Jag och prillis red mastenrakan, å jävlar va fort det gick! så jävla härligt!

Prillan och jag älskar det lika mkt tror jag, det är  nog det ända som är roligt med vintern, att få galoppera i snön!

prillis var super duper duktig!

 

Nu ska jag hoppa i duschen och sen slå på en film.

Nu är det inte långt kvar tills man får jullov heller,  längtar! :D:D:D

  

älskar dig underbaraste! Y
Du är det bästa som finns och så
kommer det alltid att vara!
Utan dig ingen mig!


 

PussHeeej

 

Av emelie andersson - 15 december 2010 19:11

vilket jag helst skulle vilja slippa. Först måste jag gå upp kvart över 5 och sen ska vi åka buss i 100 timmar sen ska vi gå på något konstigt museéum och sen ska vi gå på marken på skansen och sen ska vi åka skridskor, kan faan lika gärna åka till nobell och åka skridskor, så onödigt att åka till stockholm. Och till sist får vi shoppa, men då kommer jag vara halft död ju.. + att det ska bli snöstorm i morgon och sen kommer vi säkert bli bombade där i stockholm också, det här är inte okej.Jag kommer faan aldrig komma hem!  JA vet, det kallas att vara positiv.

 

 Nu orkar jag inte skriva mer än att Black Pride och Super sälma var mega duktiga idag som vanligt! dom är så jävla bäst!

 

 

  

Three hearts one love Y

 

 

Tjooflöjt

 

 

Av emelie andersson - 14 december 2010 21:15

 

  

 

dö inte för dom du

hatar


lev för dom du


älskar

 

 

Y

Av emelie andersson - 14 december 2010 18:41

Har suttit och funderat lite på Varför jag alltid ska vara så bra på att passa tider och göra saker i tid för? :o

jag går alltid upp ca 2 timmar innan jag börjar och ibland tidigare ändå kommer jag alltid i sista minuten till skolan om inte några minuter senare än vad jag borde. Fast jag har nog aldrig varit bra på att passa tider och jag kommer nog aldrig bli bra på det heller. hehe dom som känner mig vet.  Samma sak med pluggningen, jag kommer aldrig igång med det förens sent på kvällen och ibland på natten, men det är också då jag pluggar som bäst! Ja är nog en natt människa. ;)

 

Prillan och jag tog en liiten högås i dag i det kyliga vädret, hatar att det ska vara så jävla kallt. Jag vill ha sommar,nu! Prillan var i alla fall super duktig idag hon var jättemjuk/loss och fin! Red barbacka idag igen, det är ju för mysiiiit! :D

Men jag måste försöka ta mig till ridhuset nån dag också, måste rida igenom henne ordentligt, det var rätt länge sen och sen är jag sugen på att hoppa lite också för det vet jag att prillan tycker är skoj, sen kan det ju var kul för omständighetens skull. eller hur man säger. ^^

 

Nu ska jag vara lite duktig och göra nåt behövlligt, och sen ska jag slå på en film och ta en dejt med kudden. Sa jag föresten att jag slutar 10 över 1 i morgon i stället för 20 i 4? ;D

 

  

 

byee

Av emelie andersson - 13 december 2010 21:48

Och Det känns absolut inte som att det är julafton om 11 dagar, men den känslan kanske kommer så småningom. ;)

 

I år är det första året som jag inte har kollat/ varit med på något Lucia firande, det på skolan fick man kolla på om man ville men jag valde att åka till stallet i stället.

Så dagen började i stallet skulle man kunna säga. Puchade upp till stallet i morse och tog ut hästarna och så hann jag mocka en box också, bra emelie. ;)

Efter det, skolan som söög hårt! Sen upp till stallet igen.

Mamma fixa allt åt prillan idag så jag började med att rida sälma.

Det blev samma runda som igår för oss. Och det gick prima ballerina. Sälma är ju för underbar! Men jag tror att sälma är lika sugen som jag på ett riktigt slitigt dressyrpass! ;) Vi körde i alla fall mkt lösgörande ( på högåsvägen så gott vi kunde) bland alla idiot bilförare! Och efter det blir ju sälma helt lelös och den känslan man får då kan ja ju inte beskriva, det är ju så kul, underbart! Riktigt Duktig hest!


Prillan och jag red hem idag. Det var riktigt mysigt och jag älskar att rida brabacka.

Och på gatorna hemma vid oss är det så bra underlag för där har doom inte plogat lika mkt som på andra ställen, så det blev några galoppsträckor och det uppskatta prillan också, min lilla pigelin! :D Prillan älskar att få gå hem till bamsestigen och när man kommer dit så ska hon alltid gå in på tomten och så nära dörren hon kan/vågar för där vet hon att det alltid brukar komma ut nån med godis. hehe för sööt är hon! Prillan kändes jättefin och det märks verkligen när hon tycker något är roligt! :D

Efter ridturerna fixade jag bara det sista i stallet och sen åkte jag hem, 

och nu har jag bara pluggat och checkat Tv, jag diggar pensiionärsjävlar.


Nu funderar jag starkt på att sova.

GONATT





Presentation


här kan ni läsa om mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards