eemelieeandersson

Alla inlägg under juni 2010

Av emelie andersson - 25 juni 2010 12:44

Tjoosaan, då var det midsommar då. Tänk vad tiden går fort!

Det kommer nog bli en lugn midsommar i år. Jag hänger nog med till stugan sen. Och så kanske det kommer lite folk oxå så det kanske inte blir så lungt ändå. ^^  Det blir nog skoj! I morse tog jag min bike och cykla upp till stallet igen. Tog ut hästarna och började mocka sen in med prillan, och så fick hon nya skor. Det gick bra men lite bråkig var hon allt, hon gillar inte när man spikar. Snygg blev hon om fötterna i alla fall.   

Och igår red prillis och jag för therre. Det gick bra tyckte jag, hon var jävligt seg men ändå, hon blir extra seg i ridhus oxå. Prillis orkar inte riktigt bära sig ordentligt, men vi  jobbar på det.

Att rida i ridhus är inte heller våran starka sida som sagt men vi jobbar på det oxå. ^^

Jag fick lite bra tips som jag ska jobba på oxå. bl.a  Att Jag måste lära mig att jucka bättre i sadeln och då måste jag få den här rätta känslan.   den var bäst tyckte jag.   

Jag är i alla falla nöjd med ridningen. älskar min häst mest för hon är bäst, och sötast och snyggast!!    Tack för hjälpen therre.   


  


Ne nu har jag inte tid att skriva mer för nu måste jag fixa iordning mig för att sedan åka till stugan.

Glad midsommar på er alla!!

Tjaråå



Av emelie andersson - 24 juni 2010 12:01

Har inte hunnit blogga på några dagar, men nu kommer ett inlägg.

I tisdags så gick mican och jag ner till hästarna där nere, men det var bara fem kvar och snart kommer alla vara borta. "/. Felicia var så himla söt. Tänk när prillan ska få en såndär liten bäbiis. (K). Sack älskar skor! Sen så red jag ner till sjön med sofia och anna, och mican på cykeln. Det var något jag inte skulle ha gjort, tyckte så synd om min häst efteråt, stackre. Hon vill väl inte bada heller, det finns väl roligare saker att göra tyckte hon. men vi doppa fötterna i alla fall. ^^

Sen red jag sälma oxå. Hennes ben var som en korv för att lisa och hon har bråkat men vi tog en liten sväng så hon skulle få röra lite på det. Och hon varken såg eller kändes halt, och hon var lika pigg som vanligt. åkte till stallet 15.20 och kom hem 21.50 hur lyckas jag?   but this is my life, and I love it.   

På kvällen blev dt kortspel, med familjen. ^^


             


Igår cyklade jag upp till stallet för att ta ut hästarna. Passade på att rida direkt oxå. I dag var prillan helt super! Red masten sträckan. Helt underbar var hon! <3

Sen fick hon gå ut och käka gräs med dom andra.   

Sen vid halv fyra så åkte jag  upp till stallet igen, och sen hom och med mathildapå tävling. På kvällen åkte vi upp till kusinerna.   


(såhär trött är minhäst ibland när hon kommer in från betet. för söt!)   



Idag så gick jag upp tildigt och cykla till stallet för att ta ut hästarna. Prill&sälm är så söta dom är som hummle och dummle när man tar ut båda två samtidigt. ^^

Fixade allt nu på morgonen. Ska upp sen senare, för då ska vi åka till botorp och rida lite dressyr. :)



Men vi hörs / emelie


Av emelie andersson - 21 juni 2010 12:43

är super för tillfället. Har segat hela morgonen typ men klockan ett ska jag ta min cykel och cykla till stallet. Om jag kommer ihåg hur man cyklar? hehe. Funderar på att ta med kameran till stallet idag och fota lite. Och sen ska jag rida lite dressyr oxå tror jag. :) Sen efter det så tänkte jag gå ut och springa oxå. Jag känner att jag har väligt nyttiga tankar idag, det är ju inte varje dag man har det precis. ^^

Men nu ska jag sätta fart, och ikväll vet jag inte vad det blir än, har några funderingar på det med men det märks vad det blir. ;)


Haregött /emelie


Av emelie andersson - 19 juni 2010 22:26

ett långt inlägg idag så allt blir väldigt kortfattat. Gårdagen var bra. Jag och sälma red ut, det blev en lite längre högåsrunda idag, och sälma var myss och super goo!! :) Prillan fick stå, blev bara massa mys och borstning. sen var jag med på mammas jobbar fest på kvällen i stugan. det var skoj. ^^

Idag har jag bara vart i stallet typ, tömkörde prillan och hon var super duktig, körde över lite bommar och så. Jag är super sugen på att börja köra prillan lite smått, jag tror att hon skulle tycka det var roligt. :)

Men nu ska jag kolla på den nya wallander och den hette visst indrivaren, jag trodde att det var den som skulle komma den 21 juli men det var en annan wallander-vittnet. :)


Men vi hörs :D /emelie

Av emelie andersson - 18 juni 2010 12:41

Sommarlov nu då. så himla gött, men det känns lite konstigt! Väldigt overkligt faktiskt! ;o I onsdags hade vi skolavslutning då. Sen efter ddet var det hem och fika med släkten, och så fick jag lite presenter och så. :D Sen efter det åkte jag upp te stallet. Det blev ett dressyrpass idag, Prillan var helt underbar i dag! Hon gick super bra! Idag känns det som att jag kan rida igen. ^^ Älskade ponnie <3

Sen på kvällen blev det utgång med dom bästa+ några till. ^^

Jag kommer verkligen sakna 9D och verkligen mina bestfriends!  :'(<3

         


aja igår torsdag: så vakna jag rätt sent, typ 12. ^^ Då åkte jag med mamma till stugan för att våran badtunna skulle komma. Så nu står den där. :D

Efter det upp te stallet, prillis och jag red en lång högåsrunda. Hon var mys lite seg i början men när vi kom till galoppen vakna hon. ^^ Jag red barbacka.

Och i dag (torsdag) så fyllde bästa hästen Black Pride 16 år. :D

Blev lite extra mys och lite extra gott. :D

  


Idag fredag: Idag så ska mamma ha jobbfest i stugan så jag ska vara med och hjälpa till och lite så. OCh nu ska jag åka upp te stallet och fixa åå så sen rida sälma och prillan ska egentligen stå idag men får se hur det blir med det.

Jag återkommer om ridturerna. ;D


Men vi hörs/ Emelie


Av emelie andersson - 15 juni 2010 22:05

Är dom inte lika ?   

        

Drewen Tennessee express RWD3

Black Pride RWD43


Snyggingar!

Av emelie andersson - 15 juni 2010 20:39

Idag var det först skolan från 09.10-11.00 sen åkte jag hem och fixa mig och sen tillbaka vid 13.00 för niorna hade avslutnings middag. Maten var väldigt god, och underhållningen var väll sådär.   Vi var klara där vid typ 15.20 och halv 5 var det hoppträning i botorp. Janne kom och hämta mig på skolan och då åkte jag bara hem och bytte om och så åkte vi upp och fixa prillan och så. Vi hann te halv 5 det trodde jag aldrig, jag kan va snabb ibland faktiskt. Hoppträningen gick väll sådär tkr jag. Min hjärna funkar förtillfället inte, då tänker väll ni har den någon gång gjort det? Men den gör faktiskt det ibland.  Idag kan jag tydligen inte höger och vänster heller. Om man inte kan komma ihåg "banan" på tre hinder hur faan ska man kunna en bana på typ 7 hinder? Det går ju aldrig det är inte ens någon idé att jag försöker. Jag kanske ska börja rida gunghäst istället? Jag var den enda som inte trilla av i dag i alla fall. ^^ Jag tyckte bästa ponnyn var duktig i alla fall men väldigt fjantig, gud säger jag bara. Men jag sög b***e som sagt, jag kan inte rida!  Så var det med det, jag älskar min häst för hon är bäst!  Inte känns det som att vi ska få sommarlov i morron heller. det känns helt konstigt. ^^  Jag kommer sakna alla från bästa 9D!    och speciellt my twin som ska  flytta sen.   

Angelica tog lite kort i dag oxå när vi hoppa så nu kommer några av bilderna. Somsagt  jag rider som en kratta så ingnor mig och checka den bästa och sötaste ponnyn i stället!      

              

visst får man snygg sits i dressyrsadel? haha    


Nu ska jag hoppa i duschen och sen kolla oth och sova!

I Morgon får vi sommarlov!  


Men vi hörs! /emelie

Av emelie andersson - 14 juni 2010 20:21

I dag var jag på stan igen. I dag blev det ett par leggins och en tröja. bästa mamma och pappa betala. ;D Sen har jag inte gjort så mkt mer eller skolan och stallet förstås. I dag blev det en Finnebäcksrunda för mig och priillis. Hon var tittig i början men sen mot slutet var hon super. (Y) Men nu ska jag dra ut till några. Men vi hörs.   

Bara två dagar kvar till skolavslutningen oxå, gött! :D:D:D

Men vi hörs.   

/Emelie



Ovido - Quiz & Flashcards